Абстрактні картини оцінити непросто. Легше, коли вони стосуються знайомої теми, наприклад, кубізму , або коли вони включають впізнавані риси, але суто безпредметне мистецтво - яке використовує лише геометричні символи - має тенденцію бути занадто інтелектуальним для комфортного сприйняття! Тим не менш, багато художників - абстракціоністів зробили величезний внесок у сучасну культуру, і нам потрібно спробувати зрозуміти їх. Тож ось кілька порад:
Абсолютно
абстрактний живопис звільняє нас, глядачів, від будь-яких оптичних асоціацій із
реальним життям. (Ось чому багато художників працюють в абстрактній
ідіомі). Отже, нас нічого не відволікає за межі живопису, і ми можемо
зосередитись виключно на живописних аспектах роботи: тобто лінії, формі,
кольорі, фактурі, обробці пензлем тощо.
Зокрема,
запитайте себе:
1 Як художник
ділить полотно?
2 Як художник
спрямовує наше око і де воно затримується?
3 Як художник
використовує колір для створення глибини, привернення уваги чи наділення певних
фігур особливим значенням чи сенсом?
4 Які конкретні
форми містить твір і що, на вашу думку, вони означають?
5 Іноді
художники-абстракціоністи дуже економно використовують колір і навмисно
створюють мінімалістичний образ. Якщо ви виявите не в змозі сказати багато
про такі твори, не хвилюйтеся: з ними у всіх виникають труднощі! Найкраще,
що потрібно зробити, це дослідити одну конкретну роботу і з’ясувати, що про неї
думає провідний «експерт з мистецтва». Можливо, вам все одно це не
сподобається, але принаймні ви будете знати, на що звертати увагу.
6 Загалом,
абстрактні картини набагато загальніші, ніж інші роботи. Їх потрібно
розшифрувати! Тож замість того, щоб розводити руки і говорити - «Я не
розумію цю жахливу картину!», Поставтеся до неї як до головоломки і подивіться,
чи зможете ви зрозуміти, на що націлений художник.
Більше тисячи абстрактних картин на сайті Арт Онлйн Україна: https://art-on-line.com.ua/ru/7-abstrakciya
Дякую за поради! Якнайменше треба знати історію мистецтва , особливо сучасний період. Будь яка картина має візуальні нашарування, які дають можливість "розшифрувати" послання художника (користуючись Р. Бартом). Це стосується форми: техніка, матеріали, змісту: форми, лінії, орієнтація. Головним для мене залишається емоція, це першоджерело абстракції .
ОтветитьУдалитьДякую Вам за відгук! Я думаю саме так. Все залежить від рівня глядача.
Удалить