Ціни на сучасне мистецтво


Дуже хочу представити кілька цікавих фрагментів з чудової книги Дональда Томпсона, "Як продати за $ 12 мільйонів опудало акули. Скандальна правда про сучасне мистецтво і аукціонних будинках", яку дуже рекомендую прочитати цілком всім, хто цікавиться сучасним мистецтвом і цінами на нього. Дуже багато цікавих прикладів і розвіяних міфів.

...При відвідуванні галереї та аукціонних будинків не чекайте, що твори сучасного мистецтва, які ви там побачите, вам дуже вже сподобаються. З іншого боку, не впадайте у відчай, якщо нічого на виставці вам не сподобається, - велика частина всього цього не подобається нікому. В світі мистецтва кажуть, що треба побачити сотні робіт, які вам не сподобаються, щоб зрозуміти нарешті, що ж вам до смаку. До речі кажучи, це хороший аргумент на користь відвідування мистецьких ярмарків. Перш ніж купувати що-небудь, подивіться кілька тисяч робіт і далі розраховуйте так: п'ятсот переглянутих творів на кожне нове придбання. Згідно MoMA, середній відвідувач дивиться на картину протягом семи секунд. Входячи в ярмарковий зал або галерею, спробуйте прикинути: «Де тут головний приз лотереї?» Або можна озирнутися навколо і подумати: «От якби я збирався вкрасти звідси одну картину, то яку саме?» У більшості людей краще виходять думки про гіпотетичну крадіжці , ніж про абстрактну привабливості. Обійшовши зал, поверніться і потратьте тридцять секунд на споглядання об'єкта вашого злочинного жадання: спробуйте зрозуміти, чому ви обрали саме його. І ще: відвідуючи ярмарок чи галерею, ніколи не витрачайте на огляд нових для себе творів мистецтва більше півгодини поспіль. Людина не в змозі сприймати і оцінювати подібні речі довше...

...Якщо розглядати тільки твори західних художників, то можна задатися питанням: якого роду роботи найкраще ростуть в ціні? Тут теж існують певні загальні правила. Портрет привабливої ​​жінки або дитини буде коштувати дорожче, ніж портрет літньої жінки або несимпатичного чоловіки. Так, «Помаранчева Мерілін» Уорхола приносить на аукціонах суму в двадцять разів більшу, ніж точно такий же за розміром «Ричард Ніксон» його ж роботи. 
Мають значення і кольору. Бретт Горві, один з керівників відділу сучасного мистецтва в штаб-квартирі «Крісті», стверджує, що можна розподілити кольору в порядку від найкращої продаваемости до найгіршої в такий спосіб: червоний, білий, блакитний, жовтий, зелений і чорний. Якщо мова йде про Енді Воргола, зелений стоїть на шкалі вище. Зелений - колір грошей. 
Яскраві кольори продаються краще, ніж бляклі. Горизонтальні картини - краще, ніж вертикальні. Оголена натура продається дорожче, ніж скромність, а оголене жіноче тіло - дорожче, ніж чоловіче. Оголена жінка Буше коштує вдесятеро дорожче, ніж оголений чоловік його ж роботи. Сюжетні роботи продаються краще, ніж пейзажі. Натюрморт з квітами стоїть дорожче, ніж натюрморт з фруктами, а троянда - дорожче, ніж хризантема. Спокійна вода на картині збільшує її вартість (згадайте «Водяні лілії» Моне); бурхлива вода - зменшує (згадайте морські пейзажі). Аварія корабля коштує ще дешевше. 
Чистокровні собаки дорожче дворняжок, скакові коні дорожче запряжних. Якщо на картині присутній дичину, то чим дорожче обходиться охота на неї, тим більше вона збільшує вартість картини; наприклад, рябчик втричі дорожче качки. Існує навіть більш конкретне правило, сформульоване нью-йоркським приватним дилером Девідом Нешем: картини з коровами ніколи не продаються за хорошою ціною. Ніколи. 
І останнє правило сформулював аукціоніст «​​Сотбі» Тобіас Мейєр. Одного разу він продавав на аукціоні неонове твір Брюса Наумана Run from Fear / Fun from Rear (1972), символічно зображує еротичний акт. Коли роботу внесли в зал, голос із задніх рядів аудиторії обурено вимовив: «похабщина». Мейер, ніколи не славився гумором під час ведення аукціону, відгукнувся миттєво: «похабщина продається». Звичайно, часто все відбувається інакше, але для знаменитих художників кшталт Джефа Кунса або Брюса Наумана вона дійсно продається. Так сталося і того разу...


"Я можу бачити всю кімнату і в ній нікого"​​, Робота Роя Ліхтенштейна. Продана в листопаді 2011 року за 43 мільйони доларів.



 "Прапор" (Flag) роботи Джаспера Джонса. Полотно з американським прапором був проданий у травні 2010 року більш ніж за 28,6 мільйона доларів при естімейті в 10-15 мільйонів доларів.


 На торгах Christie's післявоєнним і сучасним мистецтвом, які пройшли 15 жовтня 2011року, був встановлений рекорд на картини німецького художника Герхарда Ріхтера. Його твір "Свічка" (Kerze), написане в 1982 році і не виставлялася з 1986 року, було продано за 16,6 мільйона доларів.


"Біжіть від страху, задоволення від ззаду", Брюса Наумана 1972, продана в 2002 році на аукціоні Крістіс за $ 427500

Комментарии