Можливо це перша, смілива спроба передати перспективу в живописі. Флоренція. Відродження. Це дуже важливий крок для всього розвитку живопису в подальшому майбутньому.
"Яка солодка річ - перспектива!", Паоло Уччелло, (1397-1475)
За свідченнями сучасників, він був настільки захоплений вивченням перспективи, що дні і ночі малював предмети в різних ракурсах, всякий раз ускладнюючи завдання. У "Битві при Сан Романо", 1456-1457, відобразилася ця всепоглинаюча пристрасть. Земля усіяна уламками зброї, показаними під різними кутами. Мабуть, предметом особливої гордості художника була фігура воїна, що впав ниць, в дуже важкому ракурсі. Раніше ніхто не брався за таке завдання, і хоча фігура вийшла занадто маленькою по відношенню до інших, можна уявити собі, який ажіотаж вона викликала. Зачарованість художника проблемами перспективи видно всюди. Навіть уламки копій розкидані так, що вони прямують до загальної точки сходу. Ця математична вивіреність значною мірою зумовлює штучність картини, в якій арена військових дій більше схожа на сценічний майданчик.
Ернст Гомбрих "ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВА"
Комментарии
Отправить комментарий